Jdi na obsah Jdi na menu
 


Obchodní zástupci

27. 3. 2011

Obchodní zástupcikram.jpg

 

Můj první zástupce tohoto nežádoucího druhu, který potřebuje auto, výplatu, noťas , dovolenou a mnoho jiného a zdražuje tak výsledný produkt, který nabízí, je od firmy Fitmin. Stalo se to už před hodně lety, ale nebojte, i aktuální zkušenost pro pobavení mám. Zrovna jsem upravovala zákaznici psa, když ON dorazil. Představil se a dal mé zákaznici jasně najevo, že má vypadnout.

Povýšený, blbý, nemyslící. Jasně jsem mu dala znát, že moje zákaznice nikam nepůjde, já dál budu pracovat a on bude povídat a nabízet. Dělám to tak i dnes.  Budu to dělat tak vždy.  Obchodní zástupce by se neměl zjevovat, ale předem se objednat a tím se předejde mnoha nedorozumnění. Dnes už to tak s touto firmou funguje a jejich obchodní zástupci jsou čím dál lepší, dokonce je radost dělat objednávku u schopného člověka. Jsme sehraný tým, nezdržujem jeden druhého, objednávka proběhne rychle , a tak to má být. Ten první byl ale jiná kategorie.Nejdříve mi nabídl prodej katalogu za 200,-, což jsem odmítla. Pak se rozhlédl, jestli někde není ještě nějaký špion a pravil, že mi nemůže prozradit nákupní ceny před cizí osobou.  Dobře, pak není co řešit, ceník mi mohou zaslat a já si objednám telefonem. Bylo to v době, kdy počítače ještě nebyly tak rozšířené a objednávky telefonem byly a někde dosud jsou, běžné. To se mu vůbec nelíbilo, nakonec jsme objednávku splodili. Spojila jsem se s velkoskladem, protože tohodle exota jsem už nechtěla, jak to budem dělat. Nakonec vyhrály  tužka, papír a telefon. Když se víc začal používat počítač, začali od této firmy opět proudit obchodní zástupci. Ale to už bylo něco jiného, jsou propojeni se skladem, takže hned vím, kolik čeho je na skladě, když má objednávka je rozsáhlejší na konkrétní druh zboží. Vystřídalo se jich mnoho.

Obchodní zástupci totiž nejsou vůbec trvanliví.  Dokonce jedna mne velmi vždy pobavila. Za každým slovem, říkala jůůůůůů. Tak jsme jí tu překřtili na Jů. Jezdila ke mně asi 6 měsíců a rozhodně s ní nebyla nuda. Párkrát elegantně obtiskla služební auto na naše vrata, dokázala mne přesvědčovat, jak hodně ona sama prodává. Naloží to malé autíčko 40 pytli fitminu a během hodiny má vyprodáno.

 Udělala na mne dojem. Mocná čarodějka Jů. Jak mohla tolik pytlů nacpat do toho autíčka.......... . No, každý prodává a nabízí, jak umí.  I další firmy se snažily mi vnutit své obchodní zástupce, ale většinou opět vyhrál telefon nebo později mail.  Obchodní zástupkyně firmy Salač, mne doslova doháněla k šílenství.  Nic nepomáhalo, že radši pošlu mail s objednávkou, vymýšlela časy na setkání před mou pracovní dobou nebo po ní. Jednou jsem se nechala ukecat, moje chyba. Objednala se na 17.30. Skřípala jsem zuby, ale pro jednou, no budiž. Když bylo 18.30, ona nikde. Volala jsem, ale telefon nikdo nebral. To jsem ještě nevěděla, že nechává telefon zvonit a kochá se melodií. Po delší době se ozvala. Omluvila se, zapovídala se na jiném krámě, jestli ještě může přijet. To už jsem nevydržela a odmítla. Měla jsem úplně jiné plány a čekala a čekala. To pěkně naštve. Takových zkušeností bylo víc. Když někdy dorazila, setrvala pokaždé tři hodiny, hrůza, co? Nakonec stejně jsem objednávku dělala mailem, protože to zde nestihla. Čekávala jsem dlouho do noci u pc, než poslala potvrzení objednávky. Někdy přišel místo toho jen zábavný mail. Nakonec jsem začala zjišťovat, že podobné praktiky dělá i jinde. Jeden její klient pravil, že měl objednat loni, aby to příští rok stihla. Totéž dáma, čekající víc, jak měsíc, dotyčná se ani neomluvila a věděla, že jí paní čeká. Nakonec jsem nevydržela a požádala velkosklad o možnost opět objednání - tužka, papír, telefon. Je to opět super a vše trvá jen pár minut. Prostě obchodní zástupci jsou nahraditelní. Autor Eva  

 P.S. Je 18. dubna 2012. Budu mít opět nového obchodního zástupce od Fitminu. Škoda. Můj poslední byl totiž dokonalý, přesný a schopný, jenže povýšil a slíbil, že jeho nástupce bude stejný. Budu doufat, když ne, obohatím tento článek o další příhody. Tak si dovolím  mu zde alespoň poděkovat.  Vyvrátil některá má přesvědčení o zbytečnosti této profese. Díky, pane Vršecký.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

reakce na komentář pod článkem

(mimišák, 28. 3. 2011 12:55)

Evo, myslím, že to patří spíš sem. Osobně si myslím, že ne 60%, ale k 80% je tvou zásluhou. Granule můžou být sebelepší - jenže samy se neprodají, pokud o nich nikdo neví. Navíc lidi jsou konzervativní - a přesvědčit je ke změně, najít důvod proč by to měli udělat je těžké. Tobě se to na hafíkách úžasně povedlo - kam se hrabou obchodní zástupci. Asi mají špatnou motivaci pro prodejce; co by přinutilo prodejce nakoupit a prodat zboží? Nesolidní a nespolehlivý obchodní zástupce určitě ne.

Re: reakce na komentář pod článkem

(Eva, 28. 3. 2011 13:36)

Bohužel, všechno, co tu píšeš, je pravda. Špatný obchodní zástupce, který žije jen vlastní důležitostí, moc prodeji nepomůže. Prodejce by měl být včas seznámen třeba s tenčícími se zásobami ve skladu, kdy například jednomu prodejci zboží chybí, druhému naopak zbytečně překáží, protože mu bylo vychváleno, on nakoupil a zájem spotřebitele není. První těžko bude zdůvodńovat zákazníkovi, aby v rámci solidarity s danou firmou nechal svého psa umřít hlady, zatímco druhý bude naštvaný, do čeho se nechal uvrtat. Spíš bychom uvítali lepší propagaci výrobku samotným velkoskladem.

Re: reakce na komentář pod článkem

(Jarka, 28. 3. 2011 17:26)

Pravda,zboží se samo neprodá a většině prodejcům je jedno co lidi kupují,hlavně,že maji kšeft.U Evičky máme jistotu,že by nám neporadila něco o čem sama neni přesvědčená,že je pro pejsky to nejlepší.Dnes jsem navštívila prodejnu Lord Basset,kam dodává p.Salač a zajímalo mě zda maji PRO PAC adult mini chunk a chtěla jsem srovnat ceny v krámě a na netu..samozřejmě,že jsem nepochodila,neměli ho a vnucovali mi jiné granule,kterých tam měli plno.Byla jsem tam naposled,příště si vše objednám na netu,mám rozvoz po Jihlavě zdarma,ceny přijatelné a hlavně si můžu vybrat z bohaté nabídky..v technicky vyspělé době by snad neměl být problém zjistit kde jaké zboží chybí a doplnit zásoby.V této prodejně to problém bohužel je.

Re: Re: reakce na komentář pod článkem

(Eva, 28. 3. 2011 18:28)

Tohle mi říká plno lidí, bohužel nevíme, co tu prodejnu k tomu vede. Občas nějaká prodejna má problém s placením a dluží dlouhou dobu. Ale někdy to taky bude o těch obchodních zástupcích. Jarko, díky za chválu. Je fakt, že nikdy bych nedoporučila nic, co neznám z praxe, jak to funguje, ale to asi každý dobrý obchodník. Jinak je to krátkozraká politika.

Obchodní zástupci

(svatopluk z Frýdku aj Místku, 27. 3. 2011 21:03)

Já jsem nikdy zboží nenabízel, ale pracoval jsem určitou dobu jako pojišťovací a finanční poradce.Předem zavolání a na minutu přesně zvonit u dveří, pokud se stalo, že jsem se opozdil,ap. vždy následovala drobná pozornost(potěší!).Nemohu si na tu dobu stěžovat, ale "leštit" kliky bych už nešel.Kdo to zkusil, pochopí.

Re: Obchodní zástupci

(Eva, 27. 3. 2011 22:15)

Tak by to mělo nějak fungovat a ve všem. Solidnost dělá kšeft.

Tak nějak))))))))))

(Eva, 27. 3. 2011 11:54)

Asi se v tom pozná víc čtenářů))))))))))))))))))))))))))))))

obchodní zástupci

(Jarka, 27. 3. 2011 11:39)

:-))))))))))))))))))))))))))