Jdi na obsah Jdi na menu
 


Psí psycholog - skládání účtů

20. 10. 2011

Psí psycholog nebo člověk bez skrupulí?

des.jpg

 

Na facebooku jsem našla dotaz, jak se chová napravený pes, vrácený zpět do svého prostředí? Zkusím tedy odpovědět. Po krátkém čase stejně, možná ještě hůř, protože to jeho prostředí, které mu přineslo problém, se nezměnilo. Před časem jsem tu v jiném článku psala o jezevčíkovi žijícím po vanou. Přestože se mi podařilo jeho dušičku trochu napravit, nemusel být v náhubku, rád začal chodit na procházky a rád se začal mazlit, po vrácení do stejného prostředí, se vše ještě zhoršilo. I přes mé rady majitelce psa, jak by měla postupovat.

Vždy, když jsem pracovala s podobným případem, dopadlo to zhruba stejně. Znovu se tu budu opakovat, je to v majiteli psa, ne ve psu samém.

Tak a nyní trochu faktů, které léta všem unikali, protože byli doslova opilí charismatem tohoto psího psychologa.

Každý , kdo má několik psů, ví, jak je těžké se jim všem věnovat naplno. Ono to prostě časově není možné.Den má pořád jen 24 hodin. Věnování psu neznamená jen ho srazit na záda a zahryznout se mu do krku a pak ho nacpat do kotce. Tam se pes nepředělá sám k lepšímu. Slabší povaha, teda takoví psi, na kterých p. Desenský vždy svou moc demonstroval, se časem psychicky rozloží. Ano, pes ho bude respektovat, ale bude se ho i bát. Ke sblížení a souznění duší tam rozhodně nedojde. Naopak pes, který je tvrdší, takové tento pán moc nevyhledává, bude přemýšlet, jak příště zvítězí on sám. Ne každý pes se dá takto pokořit.

Co se však děje s tvrdšími psy? Končí, jako návnada při tajných, dobře placených,psích zápasech? Docela bych tomu věřila. Trénovat se na něčem přece musí. Bohužel.

Nikdo se nikdy nezajímal, kde bere tento muž peníze na držení tolika psů? A víme, co obnáší uživit i jednoho psa + veterina + další náklady.

Nezajímalo to ani majitele těch psů, co mu je darovali. Hlavně, že se zbavili svého břímě. Pan Desenský vždy tvrdil, jak nebere od nikoho peníze, vše dělá zadarmo a pro pomoc psům. Pořád tomu ještě věříte? Já ne. Doufám, že policie se bude zajímat, kde a jak tolik psů skončilo.

Dále mi toto "podnikání" zavání i daňovými úniky. Psí psycholog žije tedy ze vzduchu, dokáže tak předělat i své psy, pc mu spadl z nebe, auto jezdí též na vzduch a také spadlo z hůry.

Zajímal se někdo, jak a čím jsou psi krmeni, zda jsou řádně očkováni, odčerveni, nemají zdravotní potíže? Asi ne.

Znám pár lidí, co navštívilo jeho hodiny, jedna ukázka před časem proběhla i na jedné z televizí. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že věnovat se několika desítkám lidí najednou, se prostě nedá. Ke každému psu i člověku musíte přistupovat individuálně a musíte mít čas mu při hodině lecos vysvětlit a ukázat. Takže skupina ano, ale o maximálně 7 lidem, i to je hodně, na jednoho výcvikáře na jednu hodinu. To vám potvrdí každý zkušený kynolog. Zde však bylo opravdu několik desítek lidí. Nevím, co si odnesli za moudra, ale pes nezvyklý se pohybovat mezi tolika lidmi a psy, úplně změní své chování.

Když budem pozorovat svého psa, hodně se od něj naučíme, ale znamená to, věnovat se mu mnoho hodin denně. Skutečně se však naučíte se svým psem "mluvit". Nikdy nikdo nepřijde, aby vašeho psa během chvilky předělal. O tom už psaly jiné kynologické kapacity, když hvězda psího psychologa začla stoupat.

Ono mít psa, znamená, že se tomu svému chlupatému kámošovi opravdu musíme věnovat a podřídit mu svůj čas. Prostě váš pes, je vaše zdrcadlo. Nepořizujte si ho, když pro něho nechcete nic obětovat. Ale i tomto už bylo na Hačmoru napsáno hodně.

Já se však ptám, jak p. Desenský zvládal tolik psů? Žili snad jen zavřeni v kotci? Jeho věta, že problémový pes skončí na řetězu někde v autobazaru, mne také neuspokojila. Snad tedy zklamal? Jeho psychologie měla někde díru? Není tak výborný, jak prezentuje veřejnosti? Odpověď je opět jednoduchá. Tento takzvaný odborník občas ukáže, jak to s tou jeho nebojácnosti vlastně je. Bojí se, proto své demonstrace předvádí na jedincích, kde to na oko vypadá, ale zkušeného kynologa neoblafne. Svým způsobem to dokážu pochopit, protože každého a je jedno, co dělá, jeho práce začne časem děsit. V reportáži to několikrát doznal. Tam, kde si není jistý v kramflecích, využívá narkotizační pušku. Jak k ní přišel, kde bere narkotika? Je schopen poskytnout pomoc, když bude mít pes na dané narkotikum reakci? Není.

Kam mizí velcí statní ovčáci, jeho výraz, o které má zájem. Prodává je do výkupu? Kam? O neprodejné křížence nemá zájem, přesto na různých akcích vystupoval, jako jejich příznivec, proč nemá? Dělal ze sebe milovníka psů, jen kvůli reklamě?

Na veřejnosti se rád prezentuje svými jizvami. Už tam je signál, že něco není v pořádku. Dělám se psy už hodně dlouho, ne všichni byli vstřícní a nezkažení, přesto jsem bez jizev. Tím nechci říct, že by mne nikdy žádný pes nenapadl a vše je naprosto idylické. Napadl. Byl to briard, kde jsem upozornila majitele, kteří ho podědili, na jeho  netradiční chování. Pes byl u mne kdysi v hotelu. Asi po týdnu, při návratu z procházky, kdy vešel do dvora, kde bylo jestě puštěno několik "hostů", o jednoho zakopl a škobrtnul. V tu chvíli zaútočil na mne a srazil mne k zemi. Měla jsem krátké bezvědomí, kdy psa stačil manžel chytit za briardí ofinu a chvíli držet v klidu. To už jsem se sbírala ze země a pes vrtěl ocasem, udivený, co se stalo. Prý nade mnou skákal do výšky a snažil se kousnout vzduch. Po vyšetření psa se ukázal velký nádor na mozku. Tehdy jsem měla velký blok jít se se psem mazlit, vzít ho ven, učesat...... . Není to klasický strach, jen jinak hodnotíte situaci, což psa může rozhodit. Přežila jsem a dalších 14 dní měla psa dál na starost. Tím zde chci jen naznačit, že ne vždy může být porucha chování psa zcela jasná.

Otázek ohledně p. Desenského bych měla ještě fůru, ale doufám, že mu je položí někdo kompetentní a televize Prima bude případ i nadále sledovat. Jedno však p. Desenskému upřít nemohu, jeho marketing je na jedničku.

 Je jen na majitelích psů, komu příště svěří svého kamaráda, nebo odloží svou přítěž. Dopručila bych víc přemýšlet a kontrolovat, než se někam vydám.

 Autor Eva

Toto praví Wilkipedie:

Rudolf Desenský


Rudolf Desenský na na Knižním veletrhu v Ostravě 2011

Rudolf Desenský (* 28. srpna 1969) je český kynolog, etolog a psycholog psů a odborník na problémové psy. Svou metodu psů prezentoval mimo jiné například i v televizním pořadu Na vlastní oči.

Obsah

 [skrýt

[editovat] Profese

Díky soužití s nimi vytvořil Rudolf Desenský novou metodu výchovy psů založenou na zvířecí komunikaci. Spočívá v odpozorování zvířecího chování (psího a vlčího) a jeho následnou aplikaci při výchově či převýchově psa. Psy vychovává na své „farmě“ Vlčáry nedaleko Pelhřimova. O své profesi a zkušenostech píše knihy, provozuje zvířeší poradnu a školí další odbornáky na převýchovu psů.

Jste-li pevně přesvědčení, že máte hloupého psa, raději za mnou nejezděte, ten pes by tu mohl přijít na to, kdo z vás je skutečně hloupý.
— Rudolf Desenský, osobní webové stránky

[editovat] Dílo

[editovat] Odkazy

[editovat] Literatura

Rudolf Desenský se psy
  • MATES, Jan. Ten, který tančí se psy. Týden, prosinec 2002, roč. IX., čís. 50, s. 42-45. ISSN 1210-9940.  

[editovat] Externí odkazy

Logo Wikimedia Commons
Wikimedia Commons nabízí obrázky, zvuky či videa k tématu
Nuvola apps bookcase.svg

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Co není může být

(Chlupy, 20. 2. 2017 23:37)

Házíze špínu na konkurenci, ale sama vystupujete jako arogantní osoba. Takoví machýrci "mi se nikdy nestalo..." mě fakt baví. :D Že vás doteď pes nekousl neznamená, že se to nikdy nestane.
Desenský podle mě dokázal hodně. Bere si opravdu "velká sousta". BTW má úplně normální živnosťák, takže zřejmě za svoje rady a převýchovy psů peníze bere. Určitě mu i dost lidí pomáhá, jako pomáhají různým útulkům.
Podle mě akorát závidíte a nedokázala byste ani polovinu toho, co on. A že nezvládl úplně všechno? A kdo má v jakémkoliv oboru 100% úspěšnost? Ani Bůh nemá.

Re: Co není může být

(EVA, 7. 3. 2017 15:53)

Není mu co závidět. Jste dobrý zuřivec:-))))), trochu se ovládejte. Myslím, že v životě jsem dokázala daleko víc, než on, stačí si víc projít tento web.

Děkuji

(Petula, 11. 1. 2012 13:07)

Chtěla bych z celého sdrce milovníka psů poděkovat autorce tohoto článku. Přesně vystihuje stav věci, to , jak se většina lidí nechala opít atmosférou , která kolem pana Desenského byla, jak k němu bylo vzhlíženo jako k Mesiáši, který napraví nenapravitelné psy. Postupný vývoj událostí ale ukazuje, že se žádné zázraky nekonají a nekonaly. Příště prověřujme raději milionkrát, než uvěříme a svěříme své psy. Ještě jednou moc díky za takový článek.

Re: Děkuji

(Eva, 12. 3. 2012 10:37)

Se zpožděním děkuji, máte pravdu tento falešný "Mesiáš" opravdu zázraky neumí a neumí ještě mnoho dalšího. Bohužel.

Re: souhlas po3 letech

(Alexandra Macourková, 22. 1. 2015 12:01)

Na 100% souhlasím s tímco jste o p. Desenským psala.
Zdravím. Alexandra Macourková

Re: Re: souhlas po3 letech

(EVA, 26. 1. 2015 10:25)

Děkuji, doufám, že jste nemusela při tom prodělat nějakou bolestnou zkušenost.

Malý český člověk...

(Petronela, 25. 9. 2014 11:28)

...bude vždycky koukat přes plot, jestli sousedovy jabka nejsou větší. A když jsou, pak mu jabloň podkope, kozu otráví, nebo aspoň napíše anonym na finanční úřad. Česká povaha už je taková. Škoda.

Re: Malý český člověk...

(Eva, 25. 9. 2014 17:16)

Určitě panu Desenskému nezávidím, není co.

POHÁDKA O ZÁŘI

(ČÁRLÍK, 25. 9. 2014 11:50)

Kdyby šlo švihnout kouzelným proutkem a bez ohledu na peníze si lidi mohli vybrat, co budou dělat, rozkvetl by svět. Spousta lidí by se vrhla na svou vášeň, ne kterou při běžném životě nemají čas - svět by zkrásněl: každý by dělat to co miluje a protože by to dělal s absolutním zapálením, dělal by to i nejlíp, jak umí. Začal by zářit štěstím, byl by naplněný - a ta záře by se šířila kolem něj a lákala další a další lidi, a rozžíhala by v nich světýlka - a z nich by vznikala další záře, celý svět by se rozsvítil....A NIKDO BY NEMĚL ČAS DÍVAT SE KOLEM A POROVNÁVAT KDO ZÁŘÍ VÍCE NEBO MÉNĚ, KAŽDÝ BY TOUŽIL VÍCE A VÍCE ZÁŘIT, PRO SEBE I PRO DRUHÉ............ Přeji Vám Evo, abyste se také rozsvítila, pro sebe i pro druhé........ Karel

Re: POHÁDKA O ZÁŘI

(Eva, 25. 9. 2014 17:13)

Myslím, že světu dávám dostatek svého záření, stačí si přečíst víc článků. Když s něčím vyjádřím nesouhlas, je to na základě zkušeností, prostě mít názor, není zločin.-)

Článek

(Sae, 21. 7. 2012 2:37)

Přečetla jsem si Váš článek a nesouhlasím. Nikdy jsem p. Desenského naživo neviděla, ani jsem s ním nemluvila. Jako budoucí psíčkař sleduji dění kolem psů již nějakou dobu a tím pádem i mediální humbuk okolo p. Desenského. Ovšem nějakou dobu sleduji psí poradnu p. Desenského a dá se tam dozvědět opravdu hodně důležitého a když neodpoví hned p. Desenský, chopí se toho jeden z jeho tzn. oprávněných poradců nebo jen lidé, kteří tam chodí a píší. Bez jeho přičinění by tu Poradna nebyla a to by byla opravdu škoda. Věřím, že pomohla už opravdu hodně velkému počtu lidí a psů.
Celý Váš článek na mě působí jako reakce na reportáž pořadu Soukromá dramata. Zamyslela jste se nad tím, že to mohlo být třeba úplně jinak? Že by si prostě si reportáž sestříhali, jak se jim hodilo? Vždyť to se normálně děje, důležité je mít jen ten největší a nejlepší úlovek. Pravda, lehčí je nedělat si vlastní obrázek a podlehnout mediálnímu nátlaku a věřit tomu, jenže říká se papír snese všechno a tv určitě taky.

"Každý , kdo má několik psů, ví, jak je těžké se jim všem věnovat naplno...."

Nevím o tom, že by psy nějak pokořoval a kdyby je vychovával jen silou, vážně nevím, jak by mohl žít, tak dlouho se smečkou psů, vlkem (vlky původně), koněm, ovcemi a spoustou návštěv se psy bez nějakého vážného konfliktu.

"Co se však děje s tvrdšími psy? Končí, jako návnada při tajných, dobře placených,psích zápasech? Docela bych tomu věřila. Trénovat se na něčem přece musí. Bohužel."

Tohle ani nestojí za odpověď. Vám to nepřijde přitažené za vlasy? Jak dlouho by podle Vás, mohl něco takového tajit? Jak vůbec a proč by měl něco takového dělat? Mimochodem trochu si protiřečíte. Psala jste, že spousta psů zabere spoustu času a on má docela dost psů a věnuje se jim i lidem, kteří chtějí radu - kde by na nějaké "cvičení na zápasy" měl brat další čas a finance o kterých se zmiňujete dále?

"Nikdo se nikdy nezajímal, kde bere tento muž peníze na držení tolika psů? A víme, co obnáší uživit i jednoho psa + veterina + další náklady."

Nevím, co Vám je po jeho financích, to je snad každého věc, ne? Jestli žije z darů, tak ať, nikoho nenutí platit za pomoc.
Mimochodem jestli jste si nevšimla, napsal 3 knihy, které se taky prodávají.

"Znám pár lidí, co navštívilo jeho hodiny, jedna ukázka před časem proběhla i na jedné z televizí. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že věnovat se několika desítkám lidí najednou, se prostě nedá...."

P. Desenský pořádá tzv. free soboty, kde se schází spousta lidí a psů a řeší tam různé drobnější problémy. Taky pořádá tématické free soboty, kde je náplní přednáška o určitém tématu, který je zvolený. Dále se s ním dá domluvit na individuální návštěvě. Získat radu po telefonu, mailem nebo na Poradně.

"Kam mizí velcí statní ovčáci, jeho výraz, o které má zájem. Prodává je do výkupu? Kam? O neprodejné křížence nemá zájem, přesto na různých akcích vystupoval, jako jejich příznivec, proč nemá? Dělal ze sebe milovníka psů, jen kvůli reklamě?"

Kdyby jste si prošla alespoň jednou psy, které má ve své smečce, zjistila by jste, že téměř všichni jsou bez pp, tj. kříženci v podstatě.



"Pracuju se psy už dlouho, déle než on, znám plno skutečných odborníků, ale nikdo nepředělal tisíce psů. "

To je otázka kolika psům pomůže, ale k tomu je nemusí mít u sebe, věřím, že stačí individuální návštěvy a u menších problémů jen free soboty.


Kvůli tomu, co jsem teď napsala budu považována za přívržence p. Desenského. Bohužel. Snažím se dívat na věc alespoň trochu s nadhledem, i když ne vždy to je lehké. Podle článku na mě autorka působí dojmem, že sice sleduje mediální situaci a podle toho reaguje, ale když už nějak chce reagovat, měla by se podívat věcem, o kterých píše více do hloubky a až pak soudit a odsuzovat. Děkuji, Sae.

Re: Článek

(Eva, 21. 7. 2012 10:13)

Děkuji za komentář, nic ve zlém, ale odpověděla jste si v podstatě sama větou, že s pejskařinou začínáte. Jednou si na tento článek vzpomenete, pokud budete pejskařem a uvidíte v kolika bodech jsem měla pravdu. Zázraky se prostě nekonají a vše je tvrdá práce, hodiny času, které musíte svému psu dát. Pokud to neuděláte, jen budete vyhledávat podobné lidi a výchova, to je ten výcvik, bude váznout.
Jen tak mimochodem, zkuste si například jen povídat s 27 lidmi, jak uvádíte najednou. Jen povídat o čemkoliv. Ono to prostě nejde. A všeobecné rady na psy prostě neexistují. On je každý pes jiný. Znám hodně lidí, co za tímto pánem jezdili a nikam to nevedlo, navíc i jeho chování je dost často šokovalo. Článek mu nemá ublížit, to bych tam nedávala všechny odkazy na něho. Má jen rozumného člověka přivézt k zamyšlení.
I jeho finance jsou mi naprosto fuk, jen nechápu, když něco dělá zadarmo, proč ta kasička. A o jeho čisté duši mám velké pochybnosti, ale věřte, časem na to přijdete. Už tuto neděli ho budete mít opět v tv, bude předělávat za dvě hodiny nějakého křížence z útulku. Možná ho pes bude respektovat, možná i krátký čas se bude chovat jinak, ale vše se postupně zase vrátí do starých kolejí, jenže to už divák neuvidí.

Re: Re: Článek

(Sae, 21. 7. 2012 12:29)

Prosím Vás, v čem jsem si odpověděla? Ani nevím, že bych se na něco ptala. Dalo by se říct, že s pejskařinou začínám, ale taky poměrně intenzivně studuji teorii z všemožných knih a internetových zdrojů asi 2-3 roky, jen doma nemám psa, protože pro něj zatím nemám vhodné podmínky. Stránky p. Desenského jsem vyhledala jen proto, abych se dozvěděla, jak to s ním vlastně je a udělala si vlastní obrázek a netlumočila to, co říká jeden nebo druhý "tábor", případně média.
Nemyslím si, že by na svých akcích mluvil ke všem najednou, spíš se věnuje chvilku každému a přítomní ho mohou poslouchat a i tak se něco přiučit.
Ano, každý pes je jiný, ale jen do určité míry a pokud se problém, který daný člověk má nedá vyřešit na takové akci, domluví si soukromou návštěvu. Věřím, že pokud je pes třeba příliš bojácný, chtělo by to vlastní návštěvu, ale pokud jde jen o tahání na vodítku, povahové rozdíly tam nejspíš nebudou hrát velkou roli.
Jestli p. Desenský nemá moc rád lidi, je to jeho věc a určitě to, že se k nim chová občas tvrdě nebo nepřijemně neznamená, že nemá rád i psy. Navíc někteří lidé by tu čočku i potřebovali, aby si uvědomili, že je chyba v nich a ne ve psu.
Váš článek mě neuvádí k zamyšlení, spíš se přidal do obrovského pytle k dalším článkům lidí, kteří si nic nezjistí vidí reportáž a píší. Stejně tak odsuzuji články, kde se o p. Desenském píše, jak je bezchybný a dokáže všechno. Je to prostě jen člověk, který se snaží pracovat se psy a pomáhat jim a jejich pánům.
Neznám jediného člověka, který by v této republice měl něco zdarma. Vy ano? Krmení, zdravotní péče, očkování, obojky, vodítka, náhubky, hračky, kotce... To všechno něco stojí. K tomu ta kasička. Navíc kasička tam je pro lidi, kteří mu chtějí něco darovat a přispět, jako dík za pomoc, nikdo není povinný mu něco dávat, pokud nechce.
Nevím jaký pořad myslíte, v programu, ani na internetě, jsem o něm nic nenašla.
Je zde taky otázka, jestli se pes vrátí do útulku, protože na svých stránkách i v knihách, má všude psané, že pes který se k němu dostane na Vlčáry, se už nevrátí zpátky, ale najde mu nového pána, aby se právě vyvaroval "návratu psa do starých kolejí". Ale to jistě víte.

Re: Re: Re: Článek

(Eva, 21. 7. 2012 19:31)

Až budete mít opravdové, své zkušenosti, ty zažité a prožité, pak uvidíte, že je vše trochu jinak. Vyčtené, ty opravdu neplatí. Pracuju se psy a jejich lidmi:-))) prakticky celý život. Myslím, že si mohu dovolit pár otázek k praktikám RD. Pořad o něm bude na Nově zítra asi v 21.40. Reportáž.

Re: Re: Re: Re: Článek

(Sae, 26. 7. 2012 0:35)

Vyčtené neplatí? Vážně? Kdybych nečetla ani jednu, zrovna si vzala štěně od chovatele, tak za rok nevím co s ním, jak se dostane do puberty. Nemusí, ale je velmi pravděpodobné, že dřív nebo později, by se objevil nějaký problém, se kterým bych si neporadila, protože bych nevěděla jak. Možná proto je tolik psů v útulcích nebo s nimi lidé jezdí za různými odborníky. Věřím, že minimálně polovina z těchto majitelů, kdyby si přečetla aspoň jednu knihu o tom co a jak se psem, by problém neměla. Další problém je výběr plemene podle "hezkých chlupů", ale možná, kdyby si ti lidé přečetli něco o tom plemenu, aspoň by pak nebyli překvapení.
Pořad jsem viděla a docela se mi líbil.

Re: Re: Re: Re: Re: Článek

(Eva Hačmor, 26. 7. 2012 7:19)

Nepsala jsem nečíst, opět jste si vše vyložila jinak. Psala jsem, že vyčtené, tudíž zkušenosti, které nejsou vaše, neplatí. :-)))) A opět napíšu, že na to přijdete časem sama:-)))). A knihy mohou pomoct, když je napíše člověk, který zde prezentuje své zkušenosti, ne zkušenosti převzaté, jak to u knih bývá. Souhlasím s vámi s tím, že lidi by si neměli pořizovat psy podle, já napíšu módnosti, ale přemýšlet.
Pořad z zázraku:-))) RD se mi nelíbil, nic nepředvedl, ale i to časem poznáte sama.

Nesouhlas

(Petra, 23. 5. 2012 21:09)

Nečetla jsem to celé. Nezajímá mě to. Stačí mi vědět to, že článek je proti RD... Nevím proč. Všichni se zaměří na to, že za celou svou kariéru nechal uspat suma sumárum 15 psů, ale už nikoho nezajímá, že tisíce psů zachránil a pomohl jim. Mám známé, kteří RD znají, jezdí k němu pomáhat a ví, jak to tam chodí. Žádné taktiky a podrazy se tam nedějí.
Lidi, probůh, když už chcete pomlouvat a odsuzovat bez vlastních zkušeností, co jste dokázali vy?...

Re: Nesouhlas

(Eva Hačmor, 24. 5. 2012 13:21)

A jak krátkozraké to bylo, nečíst, až do konce:-))). Pak byste viděla, kolik odkazů zde pan D. má, což ho určitě nijak nepoškodilo. Pracuju se psy už dlouho, déle než on, znám plno skutečných odborníků, ale nikdo nepředělal tisíce psů. Přečtěte si raději článek pozorně, než uděláte závěr. Článek není proti němu, jen jsem použila své zkušenosti a přidala pár otázek. Asi nejste zkušený kynolog, protože byste si kladla ty samé otázky.

Rozumet psum....

(Hellerova Ruzena, 9. 3. 2012 19:22)

Nemyslim si ze by clovek musel byt extra studovany ci skoleny aby zviratum rozumel.Staci zviratka pozorovat a se vsemi se da komunikovat....na prevychovu bojacneho psa jsem pouzila Bachovych kvetu a uz po 4tydnech pouzivani byly videt vysledky a po 6 tydnech zacal vyhravat na vystave...myslim si ze spouste psu chybi prisun bylinek a jsem si jista ze i nervove jedy ve vakcinach maji otresny vliv.Naprosto klidna a mirumilovna fenka me po preockovani onemocnela a prvni priznaky mimojine byly ze zacala byt agresivni na ostatni pejsky........Co se tyka pana Desenskeho tak uz kdysi nekdy pred sesty-7 lety psal na svem webu,ze ma u maringotky postovni schranku a lidi mu do ni dobrovolne vhazuji prispevky,nepopiral nikdy ze by penize nebral,spis si jen o ne neumel rict a spolehal na lidsky charakter.Dokazi si predstavit jak se lidem ulevi po prevychove psa a ze to radi odmeni,na tom vubec nevidim nic spatneho....vim ze lide na ruznych forech nekdy az hystericky drzkovali ale to me hnedle napadlo ze s takovou nevymachanou papulou by spis meli vyjet na korupni doktory,zubare,politiky,advokaty a tak dal....na haneni jednoho pejskare si nadelali casu nekolik hodin denne a to si myslim,ze je skoda casu,kdyz uz maji takovy smysl pro spravedlnost a takove papuly.....osobne p.Desenskemu fandim,nedokazi si predstavit jak se prevychovava agresivni pes,jeste jsem takove nepotkala,spis jsem poznala par brutalnich a falesnych lidi a to je katastrofa....

Re: Rozumět psům....

(Eva, 12. 3. 2012 10:35)

Myslím, že v článku jsou i odpovědi. I jakým vším vzděláním se p. Desenský prezentuje. Já souhlasím, že nejlepší zkušenosti jsou z reálu. Ti, co upozorňavali hned zpočátku, že jeho výsledky na předělání 2000 psů za rok, což sám prezentoval v tv, jsou opravdoví odborníci se mnohaletými zkušenostmi. A schránka na maringotce? Už za první republiky by musel mít povolenku "Žebračenku". Tyhle "dobrovolné" dary, mi žebráním zavánění. Seriózní člověk si buď zvolí finanční částku, nebo opravdu nic nebere a nemá podobnou schránku. Rozhodně vám ale nechci brát iluze o tomto člověku. Sama píšete, že nemáte zkušenosti s agresívními psy. Buďte ráda. Bachovy kapky možná mohou pomoct, ale určitě ne vše vyřešit. Je to také o podmíněných reflexech a jejich spouštěčích, ale to už tu bylo popsáno.