Jdi na obsah Jdi na menu
 


Americké metody - versus české 2. část. Znalec psí duše Cézar Millan

9. 7. 2012

Znalec psí duše - Cezar Millancezar-b.jpg

Znalec psích duší, Cezar Millan je ikonou všech pejskařů, co vlastně doopravdy pejskaři vůbec nejsou. Prostě si pořídí psa, někdy bohužel i více psů a nastává problém. Nenastal by, kdyby více přemýšleli. On ten problém, jak říká kolegyně Alena, za ně stejně nikdo nevyřeší, pokud nezmění přístup k výchově psa. A někdy k výchově sama sebe. Tam by měli začít. Přesto mnoho z nich vyhledává zázračné cvičitele, utrácí peníze, psa svěří člověku, který je v první chvíli oslní, ale pak se už nestarají, co se s jejich psem děje. Ale věnujme se videu. Mladý muž si pořídí dvě feny z útulku, protože tam byly ve společném kotci. Vůbec mu nedochází, že později, když feny bere, jako doplněk své image, výchova žádná, práce s nimi, zábava, prostě psí program naprosto o ničem, si na sebe šije bič. A není to plemenem fen. Prochází s nimi psí ulicí, kde se feny přestávají ovládat, když slyší štěkot ostatních psů a jsou schopné se vzájemně napadnout a pustit se i do majitele.  Není to až tak vyjímečné, zažila jsem dvě jorkšírky, které se napadly u mne v krámě proto, protože slyšely štěkat mé feny a panička jim neumožnila vyrazit ven za nimi. Chtěla přerušit jejich boj, což jsem jí v danou chvíli nedoporučovala a jedna fena boj vzdala. Tím si vyjasnily vztah. Zní to asi pro mnohé divně, jenže přerušený boj vede k dalším bojům. Pochopitelně, kdyby měly náhubky, bylo by to lepší, ale v danou chvíli bylo lepší počkat, jak vše dopadne. Pochopitelně, kdyby šlo opravdu do tuhého, zasáhly bychom obě. Těch pár šrámů se brzy vyhojilo. Feny neměly žádnou výchovu, takže když se k boji schylovalo, nebyla panička schopná nežádoucí chování nijak přerušit. Povel, jakýkoli, který by odvedl pozornost, prostě chyběl. Chodit v psích ulicích bylo nemyslitelné. Napadaly psy za plotem, posléze se pustily do sebe. Panička je chytala za kšírky, ale mnohdy skončila sama na šití. Když je ulovila, zvedla je do výšky a krvácejícíma rukama je odnášela od takového plotu, každou ve vzduchu, dokud se prý neuklidnily.  Možná řeknete, no jo, jorkšíry, ale ono nezáleží na plemeni. Stejné problémy jsem zažila u mnoha psů, kde výchova vázla. Hodně jsem slyšela, jak ten pes úplně přestane vnímat a zahryzne se do čehokoli. Ano, pes v afektu tak opravdu jedná. Je však třeba tyto situace řešit dřív, než nastanou. Obě ovčačky jsem měla vychované tak, aby jednání podobných jedinců tolerovaly. Nebylo to jednoduché, obě byly silně dominatní feny, ale povel naprosto respektovaly.  K pozdějšímu nácviku s jorkšírkama jsem obě feny použila. Protože je nejlepší léčba šokem, nechala panička obě feny, aby se přiřítily k plotu, vrátka nebyla zajištěná a feny dostaly povel volno. Úděs jorkšírek byl neskutečný, otočily se málem ve vzduchu a s řevem letěly ke své paničce. Ta měla nařízeno, aby si jich nevšímala. Mé feny naopak popadly míčky a vůbec si jich nevšímaly. Malé potvory dostaly zase sebevědomí a šly je napadnout. Ovšem měly smůlu, nikdo si jich nevšímal a ani panička jim oporou nebyla. Nenapadly se ani navzájem. Prostě je to vykolejilo. Daly jsme si tedy společně s paničkou pár místních psích ulic, a když viděly klid u mých fen, chovaly se úplně stejně. Byly paničkou moc chválené, brala to celé, jako zázrak, ale rozhodně to zázrak nebyl, pouze rychlé vyřešení momentální situace. Ani to není návod, jak postupovat, protože vždy se musí vycházet z mnoha aspektů. Jorkšírky už mohly procházet psíma ulicema kdekoliv  a panička zjistila, že povely nejsou šikana a vychovaný pes je fajn.

Ale trochu jsem odbočila. Je povolán psí odborník Cézar Millan. Já posuzuju skutečného pejskaře už podle držení vodítka, což uvidíte sami. Fena v tahu, psí znalec ochutnán, když nereagoval vlastně vůbec jinak, než její páníček.  Český výcvikář by začal nejdřív majiteli vysvětlovat principy základní poslušnosti. Zde však nezazněl jediný povel. Dále uvidíte použití ostnatého obojku, psí znalec se už uchýlil i k náhubku, tím měl začít, už to by třeba fenu trochu rozhodilo. Posléze je použit elektronický obojek, protože vše ostatní zklamalo. Fena je převezena do výcvikového střediska na půl roku. Zde se dostává v náhubku mezi klidné psy. Neútočí. To je jasné, žádný zázrak. Není blázen. Bohužel ale to je tak všechno, co znalec psích duší dokázal. Já osobně obdivuju, jak dobře se on sám umí prodat. Občas sice je jeho rada použitelná, ale většinou to, co předvádí je sestříhané a komerčně dobře prodejné.  O amerických metodách jsem tu už psala.

Trochu ještě dovysvětlím. Štěně jde k novému majiteli přibližně 5 měsíců staré. V té době pozná několik psovodů, protože ty americké chovky běžně najímají. Pak je prodané do rodiny, kde jeho výchovu musí zvládnout chůva, která se stará o děti. Na všechno jsou přece placení lidé. Když nejsou děti a chůva, pes roste, jako dříví v lese. Možná dostane pár lekcí v módní psí školce, kde se opět nebuduje vztah pes - majitel, ale naučí se na pamlsky pár cviků.  Když to majitele přestane bavit, šoupne psa do útulku. Miliony psů tak končí utracením. Pokud si ho nechá, v pravidelné hodiny přijde venčič, nebo se pes odveze kamsi za zábavou, která bývá spojena i s kadeřnickými a lazebnickými procedúrami. To se ale týká jen psů bohatších majitelů. Je to opět móda, tak proč se neukázat. Bohužel tyhle nešvary už začínají být i u nás.

Ne vždy to psi dobře nesou. Mám zákaznice, co vozí své pejsky k babičce nebo dědovi každý den a moc se diví, proč pejsky nejsou nadšením bez sebe. Dělají to proto, protože mají pocit, že pes doma sám trpí. Je to pochopitelně nesmysl. Naopak. Má klid, může se vyspat a být pěkně aktivní, až unavený majitel přijde domů. Jenže proto psa máme, ne? Abychom se mu věnovali, i když se nám vůbec nechce. Teda pravý pejskař, tak nepřemýšlí, ten se těší, až bude se svým psem. Pejskové, kteří ten klid nemají a jsou někam voženi, naopak problémy mívají a jsou to mnohdy problémy psychosomatické.

Zase jsem trochu odbočila, ale nedivte se, píšu a Holly mi neustále strká svůj zaslintaný míček, protože má pocit, že potřebuju trochu aktivity. Je po dlouhé procházce, ale asi bylo pohybu málo.

Tak se vrátím k videu. Psí znalec chce předvést, jak fena bude reagovat na smečku rozčilených čivav. Ani po půl roce výcviku se však nezadařilo problém zlepšit. Opět žádné povely, ale nasadí se elektronický obojek. Ten zabere. Video se zvolna chýlí ke konci, majitel obou fen se musí smířit s tím, že problém trvá dál, ale co, tak se časem pozve jiný znalec psí duše, nebo se psů zbaví. Vždy je nějaká cesta.........

Tak nerušenou podívanou.

 

 

Cesar Millan se vše co ví o psech naučil na farmě svého dědečka na venkově Mexiku, kde vyrůstal. Tam denně viděl, jak psi pomáhající lidem při jejich práci dělali vše co se od nich očekávalo, aniž by k tomu byly potřeba nějaké zvláštní příkazy nebo odměny. Cesar říká, že výchova psů na sousední farmě vždy vypadala tak, že je to zejména boj a vzájemné testování dominance, které mají ustanovit vůdce smečky. Na farmě jeho dědečka však nikdy nešlo o souboj mezi psy, Cesarův dědeček byl vůdcem smečky jen tím, že byl klidný a sebevědomý. To se stalo základem Cesarovy filozofie výcviku psů.

Cesar Millan cestuje po celých Spojených státech, už byl i v Austrálii a poskytuje rehabilitační péči psům a trénuje jejich majitele. Aniž by předem znal pozadí jednotlivých případů, navštěvuje Cesar domy majitelů psů a diváci sledují neuvěřitelné změny, které vznikají pod jeho klidným, asertivním vedením.

Tento seriál zahrnuje pohnuté příběhy, v nichž Cesar zachraňuje a rehabilituje traumatizovaná štěňata nebo poskytuje pomoc psům a jejich pánům, které postihly zlé časy.
V jednotlivých dílech se setkáme s nejrůznějšími rasami pejsků. Ale ať už jsou velcí nebo úplně malí, Cesar si s nimi hravě poradí.

Už od třinácti let Cesar Millan věděl, že se chce stát nejlepším cvičitelem psů na světě. Ale aby došel splnění svého snu, musel nejdřív emigrovat z rodného Mexika a vydat se bez jakékoliv znalosti angličtiny do Spojených států...

Teď jezdí po celém světě, píše knihy, připravuje DVD, tvoří školní výukové programy pracuje  pro vlastní nadaci. Kromě toho  natáčí Cesar Millan pro televizní kanál National Geographic Channel již několik let populární a mezinárodně ceněný seriál Znalec psí duše, v jehož rámci se vydává do domácností, v nichž si majitelé nejsou schopní poradit s chováním svých psích mazlíčků.

   

A jak se stát dobrým páníčkem svého psa? „Abyste byl dobrý vůdce smečky, musíte jí umět naslouchat.  Psi mají oproti člověku dvě skvělé vlastnosti. Nejsou schopni být racionální a žijí jen v přítomností. Proto se dokáží velmi rychle změnit.“

 

Zpracovala Eva
Dodatek:
 
Vypínám komentáře, protože si myslím, že na mnoho z nich je škoda el. papíru. Všechny komentáře jsou ponechány.  Pro ty, co mají potřebu mi to vytmavit, vidíte tu fotku o kousek výš? Copak má ta doga na sobě? Ohlávku! Tohle udělátko nedovolí psovi vztyčit hlavu, tím dát najevo, já budu vůdce. Já se servu, já budu dělat problém, nebo dám jen najevo, že jsem plný těchto myšlenek.  I tohle řadím do kategorie - psovod zklamal. Nikdy jsem nic podobného nepoužila, protože kdo používá, nepoužívá mozek, měl by vymyslet fintu, aby to nebylo potřeba, nebo je dobře placen za reklamu. Zde to bude druhá možnost. 
Vy, co mi tu lajete, máte problém se svými psy, proto hledáte pomoc. Když byste něco v životě s nimi dokázali, váš komentář by zněl, jako například ten zapadlý kdysi dávno od Lenka a draci.
Když napíše chovatelka, rozhodčí a člověk, který je kynolog tělem i duší, souhlasí se mnou.
Milí odpůrci, vřele doporučuji přečíst si zde mé články o výcviku a do editoriálu si zaskočit do rubriky mé současné Holly. Možná se dozvíte víc a určitě budete i překvapení, například výcvikem s detektorem kovů. A jednu radu si neodpustím, místo koukání na sestříhaná videa, zkuste tento čas věnovat pozorování svého psa, lecos vám napoví při hře a společně tráveném času on sám, to vám pak hodně usnadní jeho výchovu - výcvik , což je stejné a nedělitelné:-). Takhle totiž cvičím - vychovávám já. Učte se tedy od psa, toho svého psa, současného, ten další bude zase jiný a zas se budete učit, tak to je, stále se učíme od svých psů. Tohle video není bohužel moc kvalitní, ale tuhle hru si Holly vymyslela sama, takhle její vášeň pro jakoukoliv akci, je naprosto úžasná a maximálně využitelná pro další výcvik - výchovu. Dokáže takhle přemýšlet váš pes? Rozvíjíte jeho schopnosti ke svému prospěchu? Písněte, pošlete video. Ne naučené povely na pamlsky. Mimochodem, ani ty já nepoužívám.
Kdyby přesto se někdo nemohl udržet a musel mi vynadat, použijte prosím, mail. Vřele též doporučuji můj nový článek o výcvikových pomůckách těch, co to bez nich neumí. I FCI  se proti nim ohradila a zakazuje je. Ale to bychom se zase dostali k CM..........:-)
Díky  Eva

 

 

 

 

 NakupniCentrum.cz

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přehled komentářů

Re: Americké metody VS. Cesar Millan - TV odborníka nenahradí

(Dawid, 14. 2. 2013 10:23)

V česke republice se nemohou srovnavat kynologove s CM protože nemájí takove skušenosti jako on on má skušenosti jak s divokými tak hodně dominantnimi psi ať je to jaké koliv plemeno..A nen i to kynolog ale psycholog když už a psycholog a kznolog mají dvě různe a hlavně odlišné výchovy proto to nejde srovnávat měli by se zamyslet and tím každý kdo co píše naši konologove by si na tohle ani trouflí proto taky odsuzují každého psa který má v nazvu Bull uvažují úplně jininak než on a to je to hlavní myšlení,ale hlavně aby to někdo nepochopil špatně u nás kylogové jsou dobří ale ne zkušení kdyby dělali co on mají mnohém více zkušenosti než doposud.......

Re: Re: Americké metody VS. Cesar Millan - TV odborníka nenahradí

(Eva Hačmor, 14. 2. 2013 13:18)

Tak jsem se docela pobavila:-))). Se vší úctou, česká kynologie má ve světě náramný zvuk, je vidět, že o ní nevíte nic. A slovo kynologie znamená nauka o psech, takže i zde jsou drobné mezerky:-)))). I tedy CM je kynolog:-)))). Až ty mezerky budete doplňovat, tak ještě doporučím nějakou učebnici ČJ.

Pozvání

(Tom, 3. 2. 2013 14:46)

Zdravím, chtělo by to ČR. Zkuste to někdo.

Re: Pozvání

(Eva Hačmor, 3. 2. 2013 17:49)

A co? Pozvat Cesara Millana? Možná by to opravdu bylo zajímavé.

Chytrému napověz,hloupého trkni ;)

(Beáta, 28. 1. 2013 14:24)

Můj pohed na toto video je dost odlišný.Majitel podcenil chování fenek,které se stupňovalo,ale svoji chybu se snažil napravit doplněním znaslostí a posléze Cesarem a to ukazuje na dobrého člověka,který je určitě nebral jako pouhý doplněk,ale chtěl jim dát domov.
Fenkám bylo dovoleno prokazovat si vzájemnou dominanci a kdyby jim to bylo zatrhnuto a majitel se ukázal jako silný vůdce,pak by nastala podřízenost.To znamená,že vyřizování si účty mezi sebou jen posiluje daného psa,ale nic neřeší.
Cesar měl snahu odstarnit problém společně s majitelem,ale vážnost situace už byla bohužel natolik vyhrocená,že jeho následné jednání je naprosto pochopitelné!Sama zde píšete,že i vaše vlastní fenky jste měla oddělené,tak netuším co vás vedlo k opačnému názoru ohledně tohoto případu...
Cesarovo počínání po příchodu Memphis na stanici jak se následně ukázalo bylo velice zkušené a náhubek byl nutností!Nevím na které video jste se dívala :D ale v tomto Memphis i přes náhubek vrčela sotva vkročila mezi smečku a po pár minutách začala provokovat jednoho psa ze smečky a to v takové míře,že ikdyž ji Cesar jistil,tak stála na zadních!A kdyby tomu nepředešel a ona ho kousla,tak by smečka neváhala zlikvidovat potížistku a dále to raději nedomýšlejme!Sama přece dobře víte,že jak pes začne vidět rudě,tak povel nevníma,ale pouze hrozbu-útok...
Ikdyž to všechny stálo velké úsílí,trpělivosti a času,tak se podařilo fenky i s majitelem napravit a to je pro mne to PODSTATNÉ a není třeba hledat chybu v postupu a nebo srovnávat,protože pokud se člověk nikterak nepodílí na totožném případu a nevidí do "zákulisí" bylo by příliš troufalé domnívat se,že by odvedl lepší práci.
Jsem ráda,že jsou na světě lidé co se snaží pomáhat pejskům a nevzdávají se.Škoda jen,že se neučí jeden od druhého...

Re: Chytrému napověz,hloupého trkni ;)

(Eva Hačmor, 28. 1. 2013 17:34)

Ano, majitel podcenil chování fenek, v tom naprosto souhlasím. Moje feny byly spolu, dokud starší nezačla mít problémy se zdravím, pak zbylé dvě se chovaly, jak káže smečka, vyřadit nefunkčního starého jedince. Feny jezevčíků jsem měla opět spolu, byly však oddělené od ovčaček z téhož důvodu.
V tomto článku jsem jen poukázala na chyby, kterých se CM dopustil. Jsou rozebrány v článku. Ano, souhlasím, že náhubek je nutností, když pes přestává vnímat a jde do útoku, ale o náhubek se v článku nejedná. Vyzkoušel prakticky vše, co mu bylo dostupné, ale odbourat chování nedokázal. Jasně, nebyla jsem u toho, ale video je hodně sestříhané a rozhodně, jako návod postupu.........

Opravdový psí psycholog

(Lenka, 16. 12. 2012 17:28)

Podle mě je Millan Cesar opravdový znalec psů a skutečný psí psycholog. Má prostě dar od boha, který jen tak někdo nemá. Jeho rady jsou velmi užitečné, ví o čem mluví. Tento díl jsem viděla nekolikrát a myslím, že oběma fenám pomohl hodně. Chápu, že ne každému se jeho metody líbí, ale kdyby se všichni ti, co mají psa aspoň trochu řídili tím, co říká, ubylo by nevyrovnaných a problémových psů. Je to člověk, který si zaslouží obrovský obdiv za to, co dělá...má psi rád a rozumí jim a na jeho práci je to vidět...Stačí se podívat v jaké hramonii je jeho psí smečka...Ať už je složena z několika pitbulů a jiných plemen, u kterých mnozí i zkušení kynologové a chovatelé nedoporučují společné soužití stejného pohlaví, Millan Cesar je důkazem toho, že to jde...Ale je to proto, že tento člověk má prostě dar od boha, jak už jsem psala, a to je možná důvod, proč někteří jiní výcvikáři a kynologové jeho metody odsuzují...možná ze závisti, možná, že jim nefunguje to co v jeho případě?..Abych to zhrnula, myslím si, že můj obdiv k němu i obdiv dalších tisíce lidí je zcela oprávněný

Re: Opravdový psí psycholog

(Eva Hačmor, 17. 12. 2012 10:31)

Váš názor. Věřte, že ze závisti jsem rozhodně článek nedělala:-)))). Není co závidět.

Re: Re: Opravdový psí psycholog

(Lenka, 18. 12. 2012 0:03)

Myslím, že určitě je co závidět. Víte, ještě mě napadla jedna věc a to, že srovnávat dvě rozzuřené jorkšírky s dvěmi rozzuřenými pitbulkami, je jako srovnávat autíčko na dálkové ovládání s rozjetým kamiónem...

Americké metody VS. Cesar Millan - TV odborníka nenahradí

(Markéta KHEETAMAR, 14. 12. 2012 10:01)

Dobrý den Evo,

nedá mi to a musím k této diskuzi připojit. Vede mne smutek nad tím, jak mezi sebou lidé, kteří si mají, co říci ve výchově psů a skutečně mají schopnosti pomoci i ostatním vedou neustávají válku plnou zloby a osobních urážek. Chyba je na obou stranách. Ti kteří neuznávají a nepoužívají příliš povely a jsou nazíváni psími psychology hází do jednoho pytle všechny cvičáky a výcvikové metody. Druhá skupina ponejvíce se nazývající kynologové bezhlavě a zuřivě útočí na vše kolem. A výsledkem je vzájemné napadání. Diskuze a hledání konkrétních řešení a rad nikde. Kde je příčina neporozumění to je na jinou diskuzi a možná i zajímavý článek. Mohly bychom jej společně stvořit?
Váš článek mne také trošku nadzvedl ze židle, protože ne vše je tak jak píšete. Přestože i Váš článek v některých částech působí jako zuřivý útok musím ocenit, že počáteční nadšení a zuřivost vyprchala a došlo i na diskuzi a toho si velice cením.

A teď k věci:
Píšete, že jste nechala yorkšírky u Vás v obchodě se poprat s tím, že si vyjasnili vztah. S tímto řešením lze souhlasit v případě, že jde skutečně o vyjasňování vztahů a ne o (jako v tomto případě) o uvolňování napětí agresí. V tomto případě by bylo lepší bitku okamžitě zastavit. Navíc v případě jednoho majitele nelze tolerovat jakékoliv projevy tohoto typu.
Dále píšete o použití ostnatého obojku. Pokud si ještě jednou pozorně prohlédnete video tak ostnatý obojek nepoužil Cezar, ale majitel. Cezar psa převzal tak jak mu jej majitel předal a posléze pokud si všimnete použil zase svoji metodu škrtícího vodítka, která je mimochodem také v některých případech diskutabilní.
Co se týče sestříhání tak to bohužel je, jde o komerční pořad. Vystříhány jsou na druhé straně také momenty Cezarovy práce, které by byly pro pejskaře užitečnější a Cezar by je tam určitě rád viděl také. Nejde o naučné video bohužel. I tak pokud porovnáte jak ostatní americké pořady tohoto typu i naše české pokusy, tak je nutné uznat, že použitelných informací je ve Znalci psí duše skutečně nad poměry hojně. Popravdě bych ostatní bláboly a zavádějící návody nejraději zakázala vysílat. Degradují práci skutečných odborníků a nezkušené majitele psů uvádí do stavu beznaděje a rezignace. Místo aby je povzbudili v práci, sebekázni, pokusili se je motivovat se na věc podívat jinýma očima a vyhnali je na cvičiště za odborníky. Z televize se bohužel nikdo dobrým psovodem nestane. Osobní kontakt s odborníkem je nezbytný.

Je mi smutno když pak vidím jak se lidé chovají ke štěňatům. Já bych po shlédnutí všech sérií pořadu spíše vytkla to, že nebylo dostatečně upozorněno, že ke štěňatům musí být přístup zcela odlišný.

S pozdravem a přáním radosti a síly do další práce.

Markéta

Re: Americké metody VS. Cesar Millan - TV odborníka nenahradí

(Eva Hačmor, 14. 12. 2012 10:37)

Dobrý den Markéto,
nejdřív se zeptám, jaká zuřivost ode mne ve článku je? Jen jsem poukázala na metody člověka, který se prezentuje, jako znalec. V klidu. Naopak má vlastně pod článkem svou reklamu. Začínala jsem pejskařit v době, kdy nebyly el. pomůcky ani takzvaní znalci psí duše. Všichni na ty doby rádi vzpomínáme, psi uměli, nebylo tolik napadených lidí a každý kynolog se učil pozorováním vlastního psa, kde ten má své možnosti a hranice. Dnes opomenutá metoda.
Ony jorkšírky, které zmiňuji ve článku, byly od té doby v pohodě. Pokud jste četla pořádně, víte, že zamordovat se vzájemně bych je nenechala:-) Ani jedna neměla újmu. Jen byly překvapené, že to nikoho nerozhodilo. I takto může vypadat přerušení nežádoucího jednání. Prostě se jen změnila situace. Zde bylo jasné, že se nesežerou, dál uvádím, že to není návod. Jen zkušený pejskař vycítí, co a kdy může.
Píšete, že nejsou konkrétní návody. Nejsou. Mohu popsat naučení cviku, ale řešit problém, když psa nevidím a nejsem s ním, takových je na netu dost:-)))))). To prostě nefunguje. Lidi totiž někdy své problémy zveličují, pak vidím psa v dané situaci a o nic se nejedná. Majitel se jen občas nepřipustí normální chování jedince jiného druhu a ovlivněn právě "odborníky", si myslí, že má problém.
Na společný článek se můžem domluvit, nebo můžete poslat i jen svůj, proč ne?

Výchova není výcvik

(Zuzana, 27. 11. 2012 20:16)

Milá pisatelko článku, podle mě je Ceasar Millan opravdovým psím přítelem. Škoda, že takových lidí není více. Pak by nepobíhali po světě pejsci bez domova a spousta nepochopených psů by nebylo utraceno. On vždy používá co nejméně násilné metody a pokud se uchýlí k elektrickému obojku, tak jen v případě krajnosti. Ovšem sama jsem obojek vyzkoušela a nastavení na vibrace, které tam doporučoval - to je jako mobil, takže nechápu, co to zveličujete.
Ať každý shlédne 5 videí a udělá si názor sám.
Jinak jemu jde o to psa vychovat, ne ho přímo cvičit, což je podstatný rozdíl. A výchova netrvá jen jeden den, ba naopak... psa musíte vychovávat, dávat mu řád, pravidla, lásku celý život.
A ještě ke "zkušeným kynologům" vám povím jen to, že mi spousta z nich tvrdilo, že československý vlčák je ovčák (neznali ani název plemene) a cvičí se jako německý ovčák.To mě totálně položilo na lopatky, protože je to absolutní nesmysl. A ne každý, kdo má doma pár psů je kynolog. :-)
Přeji hezký večer.

Re: Výchova není výcvik

(Eva Hačmor, 28. 11. 2012 10:42)

Jejda, právě jste mi to natřela:-))))))). Jako přítele a idol rozhodně nechci nikomu p. Millana brát. Nevím, s jakými kynology jste se setkala a neznám Vašeho psa. Pokud ho máte s PP, měli by plemeno poznat. Ale i já se za dlouhá léta setkala s lidmi, co tvrdili, že mají českoslovenkého vlčáka, ale byl to jen produkt německého ovčáka bez PP.
Video jsem vybrala cíleně, právě, aby si každý udělal svůj obrázek:-). Já ho jen opatřila svým komentářem, kde udělal chyby. A těch udělal mnoho. Nemohu za to, že se nehodláte zamyslet, ale pouze zbožňujete svůj idol. Až budete starší a budete mít víc zkušeností, prověřených desítkama let na různých lidech a psech, ono je to vždy o lidech, pusťte si toto video znovu. Věřte, že právě česká kynologie patří k světovým špičkám. A výchova je výcvik, už tohle je základ pochopení pro Vás. A mělo by to probíhat s láskou, v tom jediném souhlasím. Jak ale maskovat selhání laskyplně nasazeným el. obojkem, to zas nebere hlava mně. Prostě zkušený kynolog radši použije mozek, aby zvítězil nad myšlením psa:-))))))

Kritizovat, to jo, ale napravit to sama, chtěla bych vidět.

(#D., 18. 11. 2012 9:43)

No, zrovna vy, která se zabývá výchovou psů byste měla vědět, že trpělivost přináší růže. A co že náprava trvala půl roku, může trvat i dva roky ale nejde o čas, jde o výsledek, i kdyby to mělo trvat třeba 3 roky nebo více. Bez trpělivosti u psa ničeho nedosáhnete, ničeho. Moc mě mrzí, že jste u tohoto článku použila zrovna moje video, teda video které jsem nahrála já. Nejraději bych ho teď smazala, ale nechci, kvůli fanoůškům Cesara. Pěkný den .

Re: Kritizovat, to jo, ale napravit to sama, chtěla bych vidět.

(Eva Hačmor, 18. 11. 2012 18:04)

Pracovala jsem s horšími:-)))))), ale nějak zamněňujete trpělivost a poslušnost. A protože to právě zde Millan nezvládl, řekne vám to každý zkušený kynolog, vznikl článek. Nic v tom nehledejte. Asi jsem nikdy nikoho takto nezbožňovala, takže trochu nechápu váš postoj. Je dobré poukázat na chyby. On totiž není neomylný, ale to není nikdo. Pokud jste dobře četla můj článek, bez zbytečných emocí, víte, kde jsem našla mušky:-))))). Toto video proběhlo i facebookem, kde se vyjádřili zkušení kynologové a souhlasili se mnou. Asi jsme všichni tedy nějací divní:-))))))

Znalec Císr

(Zdenka, 17. 11. 2012 12:05)

No článek je opravdu pěkně napsán jen nemohu souhlasit s vašim názorem na Císra. Jeho metody při nápravě problémových psů jsou opravdu zaručené. A to že někdo užívá EO. Pokud není jiná možnost a je řádně proškolen lidmi kteří to umí tak proti tomu nic nenamítám. Sama jsem využila jeho metod u pejsků kteří měli bít utraceni - a výsledek jednoznačně jsou v pořádku. Milan hlavně učí lidi a majitele jak porozumět pejskům. A to je to nejdůležitější.Proč jste nevybrala jiné díly kde jde jeho práce poznat a náprava probíhá hladce. Jde o zamyšlení a ne o shazování jeho práce!

Re: Znalec Císr

(Eva Hačmor, 17. 11. 2012 12:26)

Určitě nic neshazuji, jen ukazuji, jakých chyb se dopustil. Viděla jsem díly, kde úspěch měl, ale i zde mne vždy nepřesvědčil. Věřím, že vám pomohlo sledování těchto videí, proto by vám mělo pomoct i to, kde se chyb dopustil. Myslím, že sám si jich byl posléze taky vědom. Prostě jsem to rozebrala z pohledu kynologa, nic víc, nic míň. Když bych se dopustila nějakých chyb a kolegové kynologové by mi je vytkli, je to pro mne poučení, škoda, že jste to brala, jako útok na Millanovu osobu.

Znalec psí duše

(Jana Dytrychová, 9. 7. 2012 18:08)

Dobrý den Evičko, musím reagovat a asi trošku oponovat, co se týče Vašeho názoru na "Sízra". Já osobně ho obdivuji a fandím mu. Faktem je, že vše pramení z jeho "asertivity" správného dýchání a řekla bych, že je spíše psycholog lidí než psů. Nicméně shlédla jsem celé video "nápravy" dvou fen pittů a byla jsem s jeho prací spokojená. Co se týče povelů a elektrického obojku - nemám proti tomu námitky. Někdy je to bohužel nutné....vlastně bohudík...s výsledkem jsem byla spokojená. Vlastně problém, který s fenami byl se dle mého nedá vyřešit během půl roku, ale stálou prací a bude to trvat i několik let. Dle mého nebyla dobrá volba ve výběru plemene a ani počtu a pohlaví....Jak vím sama, nic proti pittům, ale tito psi mají dost často problémy ne s chováním vůči lidem a dětem, ale hlavně vůči psům. A není pravdou, že nezáleží na plemeni. Já beru v úvahu při výběru hlavně to, k čemu bylo plemeno původně vyšlechtěno. Rozhodně si nemyslím že stejně vycvičíte kavkazana jako německého ovčáka...je to velký rozdíl. Milanovi fandím a jeho serie bedlivě sleduji na NGCH:-)

Re: Znalec psí duše

(Eva Hačmor, 9. 7. 2012 18:46)

Díky za názor. Jestli jste četla dobře, jorkšírky se chovaly naprosto totožně. Takže problém nebyl v plemeni, ale bylo jich mnoho. A závěr je jasný, v podstatě nepomohlo nic. Navíc, když nesdělím psovi, co od něho budu chtít, je jasné, že nepochopí. Dýchání je hezké, psovod by se měl skutečně uvolnit, ale zde prostě selhávalo vše. Komunikaci povelem jsem prostě nepostřehla:-))))))). Nebyla. Věřte, že zkušený cvičitel bude mít stejné výsledky, jak s ovčounem, tak s kavkazákem. Akorát kavkazák nebude tak svižný, i když i to jsem viděla.

Re: Znalec psí duše

(Fany a miláci, 10. 7. 2012 13:31)

Sama mám jemně problematického psa. A mohu potvrdit, že pokud já nejsem OK, není ani on OK. Také mám "prodýchávání . Fany klid" Nejem žádný převratně zkušený kynolog, ale psy mám ráda, jsem s nimi ráda a ráda se s nimi i učím. A učení jim musím vysvětlit aby pochopili, co vlastně vůbec chci. Psí povely jsem s úspěchem - a někdy až k opovržlivým pohledům okolí - používala i u dětí. :-)) Krátké, výstižné. Jsem ze zásady proti, aby se MŮJ PŘÍTEL svěřoval do výchovy komukoliv jinému. Půl roku kdesi, s někým cizím. Ani bych to nevydržela. Jaký může být potom vztah mezi psem a pánem?