Jdi na obsah Jdi na menu
 


JERKY ZABILY VÍC JAK TISÍC PSŮ

7. 6. 2016


​Jerky zabily více než tisíc psůsusene-k.-m..jpg


​ Na základě aktualizace FDA bylo zjištěno, že od roku 2007 do konce roku 2015 kvůli konzumaci pochoutek ze sušeného masa onemocnělo 6200 psů a 1140 jich zemřelo.
A to se jedná jen o případy nahlášené na US Food and D​rug  Administracion (FDA), která tyto údaje v návaznosti na vyšetřování zvířecích nemocí a úmrtích souvisejícím s pamlsky typu jerky nedávno aktualizovala. V tom samém časové rozpětí FDA obdržela přibližně 5200 stížností na nemoci spojené s konzumací jerky z kuřecího a kachního masa nebo sladkých brambor.

Nemoc postihla i 26 koček a tři lidi. Ve většině případů se jednalo o výrobky dovážené z Číny, ale některé byly na obalech označna, jako vyrobené v USA.

U mnoha postižených zvířat se objevily příznaky vzácného onemocnění ledvin (FLS), které je za normolních okolností dědičné.

Počet zpráv týkajících se souvislosti konzumace jerky s případy FLS v posledních letech klesl. Během vyšetřování byla v importovaných kachních prodiktech zjištěna antimikrobiální a antivirová rezidua, nicméně přesná příčina ještě nebyla indehtifikována. FDA ji nadále vyšetřuje a s pomocí laboratorní analýzy se snaží najít patogenní baktérie, toxické kovy, radioaktivní složky, pesticidy a mnoho dalších potencionálně škodlivých látek.

Agentura majitelům domácích zvířat doporučuje, aby jakékoliv podezřelé příznaky konzultovali s veterináři. Zejména pokud u svých mazlíčků zaznamenali příznaky, jako je snížená chuť k jídlu, omezená aktivita, zvracení, průjem s příměsí krve nebo hlenu, případně zvýšená spotřeba vody a časté močení.

Zdroj: Petfood Industry

Otištěno v časopise PET MEDIA Č.3 - 2016

Já se ptám, kolik takového čínského, levného produktu na našem trhu s současnosti je? A kolik se ho nachází v 

jisté produkci jednoho ze sousedních států, která doslova chrlí granule pod různými světovými značkami , přece nějaké to maso tam být musí,rozuměj, masová moučka, tak proč nezkusit made in China. Nějak mi pořád běhá před očima video, určitě někde na netu ho najdete, jak obchodníci zkupují po čínském venkově uhynulou drůběž a tu pak různými chemikáliemi upravenou, vypadá naprosto čerstvě a lákavě, prodávají dál.

Dodatek: Strhla se tu velká debata v komentářích, což je dobře. Proto jen dodávám, jsem prodejce, mám obchod už 27 let. Jsem i majitelka fenky, krmím granulovaným krmivem. Krmím tak léta už několikátého psa. Pamlsky používám také a zůstanu u toho. Článek mne vyděsil, což je logické. Chci zůstat prodejcem, který se zajímá, co prodává. Nic víc v tom není.  A znovu podotýkám, článek je převzatý.

Eva

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

má zkusenost

(Kamila , 9. 6. 2016 23:48)

Můj pes po tom zvrací a má průjem

Re: má zkusenost

(EVA, 17. 6. 2016 6:33)

Toho jsem si všimla i u svých psů, tak pamlsky dávám a kupuji, ale ne tento druh. Už tehdy mi ale červíček pochybností zahledal.

Jerky

(milla cautiouns, 9. 6. 2016 7:48)

já sobně občas krmím sušeným masem a můj pes je v pohodě.Také sama konzumuji sušené masa Jerky(určené pro lidi),nevím jestli tomuhle můžu věřit..hlavně ty čísla o úmrtích a blablamě trochu zvedají ze židle,spíše bych uvítala komentář lidí kteří se podílí přímo na výrobě

Re: Jerky

(EVA, 9. 6. 2016 10:55)

Ano, to já také.

Ale no tak :)

(Vero, 9. 6. 2016 10:09)

Vite co? Daleko vice zvirat umre na to, ze je jejich panickove krmi NESMYSLY-od sladkosti pocinaje, az po vselijake zbytky jidla od stolu konce. Ale o tom uz se nepise. Zvlastni zpusob straseni lidi zrovna susenym masem. Tak clovek taky nesmi kupovat levne smejdy z Ciny. Tecka.

Re: Ale no tak :)

(EVA, 9. 6. 2016 10:55)

I o sladkostech a jiných nešvarech jsme tu psali. A píše se o tom neustále všude. Info není strašení.

Věřila jsem jim

(Petra, 7. 6. 2016 17:45)

Tyto pamlsky kupuji po půlkilovém balení,různé druhy od různých výrobců.Kupuji je už hodně dlouho a vyloženě na kila.Věřila jsem jim,jelikož balíček půl kila vyjde na 350,- ...A ted tohle? To je strašný :-(

Re: Věřila jsem jim

(EVA, 7. 6. 2016 19:37)

Doufám, že ne všichni je dovážejí z Číny. Koukám prodejci to pěkně pepří:-). Budu dál zjišťovat podrobnosti a budu informovat.

Re: Věřila jsem jim

(hubert, 8. 6. 2016 12:43)

...a kupuj klidne dal. I kdyby ten clanek nebyl vycucany z prstu, sance, ze to potka tveho pejska je cca 1:500000. To ho mnohem pravdepodobneji prejede auto nebo sejde starim...

poplasna zprava

(hubert, 8. 6. 2016 12:40)

Clanek je naprosto neduveryhodny:
- je plny preklepu a chyb - uz to by melo kazdeho nermalniho cloveka "trknout"
- Ohani se cisly, ale pokud se na to podivate poradne, jde o cca 1000 pejsku za deset let. A to v ramci USA. Pokud si najdete statistiku, tak napr. v roce 2012 bylo chovano v USA pres 46 milionu psu. A 100 z nich za rok umrelo po poziti jerky?! To je podle meho hluboko pod statistickou chybou!
- Nikde se v clanku neodkazuji na zdroj
- Nikde neni ani zminka o rozboru nejakeho zavadneho jerky/granuli

Podle meho nazoru jde o klasicky vyfabulovany clanek, ktery ma nastvat lidi, pripadne je vydesit a ty hloupe donutit k tomu, ze nebudou kupovat cokoli z Ciny.

Nevím jestli článku věřit

(amanda, 7. 6. 2016 20:12)

Kupujeme sušené masové pochoutky už hodně let a naši pejsci se dožívají 16 - 17 let

Re: Nevím jestli článku věřit

(EVA, 8. 6. 2016 10:25)

Zde nikdo neříká - nekupujte, je to špatné. Jsem prodejce, ale pravdu bych ráda znala.

jerky

(helena snaselova, 7. 6. 2016 22:06)

jo,čínané jsou všeho schopni,hlavně zisky a né jenom oni

Re: jerky

(EVA, 8. 6. 2016 10:23)

Právě. Článek je sice převzatý, ale prověřuj, pak důvěřuj:-)

nesouhlas

(martin, 7. 6. 2016 23:05)

jsem jedním z těch, kteří masové pamlsky pocházející z Číny prodávají pod vlastní značkou. Nemám s tím žádný problém ze dvou důvodů. 1. Při vstupu do EU je každý kontejner podroben pečlivé veterinární kontrole a za 2. každá fabrika co to v Číně vyrábí musí mít certifikaci pro vývoz do EU nejen na kvalitu surovin, ale i na kvalitu provozu a technologie.
Dále se v článku dublují informace o granulích a jerkách - jen pro zajímavost, naprostá většina granulí se vyrábí z mouček takže výrobce maso ani nevidí (to je problém), ale jerky a pamlsky se dělají z masa a většinou ho obsahují 98-100%.

Re: nesouhlas

(EVA, 8. 6. 2016 10:22)

Proto jsem tento převzatý článek zveřejnila, jsem taky prodejce 27 let, aby se k tomu někdo vyjádřil. Dodatek o granulích jsem psala já, když Polsko je známé o dodávání potravin na náš trh, jestli náhodou masová moučka nemá původ v Číně.

No nazdar

(Monča, 7. 6. 2016 16:40)

Evi,skoro všechny tyhle ,,pochoutky" jsou Made in CHINA :'(

Re: No nazdar

(EVA, 7. 6. 2016 19:38)

Bohužel ano. Proto chci podrobnosti od dovozců.

No nazdar

(Fany, 7. 6. 2016 13:01)

dochází mi už slova

Re: No nazdar

(EVA, 7. 6. 2016 13:03)

Je to hnus.